دسته‌بندی نشده

تصفیه و ردیابی آب در طبیعت

آب

 

 

 

  • برای تهیه آب در مناطق دارای پوشش درختی و جنگلی می توان از این روش استفاده نمود به این صورت که ابتدا بوته پر برگ و دارای برگ های پهن را که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند را انتخاب می کنیم و بعد از آن بوته را کمی تکان می دهیم تا گرد و غبار و حشرات روی آن از بین برود و‌ سپس نایلونی را رو آن می کشیم و انتهای آنرا به وسیله یک بند محکم می بندیم طوری که تبادل هوا صورت نگیرد و انتهای نایلون کمی پایین تر از سطح‌ بوته باشد به این ترتیب مقداری آب که حاصل تبخیر آب موجود در برگ هاست در قسمت پایین نایلون جمع می شود ولی چون مقدار آن کم است بهتر است چندین درخت این عمل را انجام دهیم تا آب مورد نیاز تهیه شود.

 

 

 

ردیابی آب به‌ وسیله‌ی حیوانات:

اگر ردپای حیوانات را در منطقه ای که هستید می بینید، امیدوار باشید که به زودی به آب می رسید. در واقع یکی از راحت ترین راه های تهیه آب، دنبال کردن رد پای حیوانات است. آن ها در هنگام غروب آفتاب به سمت آب حرکت می کنند.

مورچه ها به آب وابسته اند، یک ستون از مورچه ها که از درخت بالا می روند به طرف ذخیره ی کوچکی از آب بر روی برگ یا درخت در حال حرکت هستند.

دیدن پرندگان کوچک مثل گنجشگ ها، کبوتر و سهره ها، در شرایطی که به دنبال آب هستید، خوش یمنی و شانس است. آن ها را دنبال کنید، بیش از یک کیلومتر از منبع آب دور نمی شوند و صبح و عصر را آب می نوشند..به پرواز کردن آن ها توجه کنید، وقتی شاخه به شاخه و درخت به درخت پرواز می کنند، آب خوردند و سنگین شدند، اما وقتی مستقیم و رو به پایین حرکت می کنند، به سمت آب می روند.

دنبال کردن ردپای علف خواران بزرگ، به سمت پایین و سرازیری شما را به آب می رساند. هرچند که آن ها مسافت های طولانی را برای چرا طی می کنند ولی هیچ وقت از آب دور نمی شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *